طراحی خط تولید کارخانجات داروسازی نیازمند رعایت الزامات و قوانین بسیاری است، اگر دانش و تجربه کافی در این زمینه را نداشته باشید، زمان و هزینه صرف شده را به باد خواهید داد. به همین دلیل به تمام سرمایه گذارانی که قصد ساخت شرکت دارویی را دارند پیشنهاد می شود که حتما مشاوره لازم را از متخصصین در این زمینه دریافت کنند.

معرفی طراحی کارخانه داروسازی

برای طراحی کارخانه داروسازی چه اقداماتی لازم است؟ توجه به چه نکاتی می تواند در کارایی ارائه شده توسط کارخانه داروسازی حائز اهمیت باشد؟ در ادامه به برخی از استراتژی های لازم برای تاسیس یک کارخانه داروسازی خواهیم پرداخت و اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیار شما قرار خواهیم داد.

با توجه به اهمیت تولید بسیاری از داروها در سراسر جهان تاسیس کارخانه های داروسازی نیز از توجه بالایی برخوردار هستند. افزایش تنوع بیماری ها در جهان از یک سود و نیاز به داروهای سنتز شده از سوی دیگر سبب شده است که احداث چنین کارخانه هایی برای تامین نیاز بشر بسیار سود آور باشد. هر ساله مجوزهای زیادی برای راه اندازی چنین شرکت های داروسازی اخذ می گردد. گفتنی است که فعالیت یک شرکت و یا کارخانه داروسازی در مقایسه با سایر کارخانه ها نیازمند توجه و دقت بسیار زیاد است زیرا هرگونه سهل انگاری می تواند به زیان گرانی تمام شود. برخوردار از داروساز های ماهر و باتجربه می تواند در پیشرفت یک شرکت داروسازی بسیار موثر باشد. در کشور ما با توجه به تحریم های موجود برای تولید بسیاری از داروها نیازمند نیروهای خودی هستیم، به همین دلیل تسهیلات مطلوبی برای ساخت کارخانه داروسازی توسط دولت نیز ارائه می گردد.

 

کارخانه داروسازی

 

اهمیت ساخت کارخانه داروسازی

طراحی کارخانه داروسازی علاوه بر سود کلانی که می تواند برای دارنده کارخانه داشته باشد در برطرف سازی نیاز جامعه و ارائه داروهای مختلف نیز بسیار با ارزش است. یک شرکت و یا کارخانه داروسازی باید بتواند با ایجاد شرایط لازم مجوزهای لازم را اخذ کند در غیر این صورت در هر مرحله از راه اندازی این کارخانه دچار مشکل خواهد بود. شما برای طراحی کارخانه داروسازی به راهنمای افراد کاردان و باتجربه در این زمینه نیازمند هستید، در غیر این صورت مجبور خواهید بود هم هزینه بسیاری را پرداخت کرده و هم، زمان بسیاری را به دلیل خط مشی های حاکم اتلاف کنید. برای کسب راهنمایی جامع و کامل در این مورد اکنون می توانید با شماره های موجود با ما در تماس باشید. کارشناسان ما راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد. بهره مندی از یک مشاوره مناسب، شما را در رسیدن به اهداف خود یاری خواهد کرد.

 

اطلاعات مورد نیاز برای ساخت کارخانه داروسازی

اغلب افرادی که قصد طراحی کارخانه داروسازی را دارند با اطلاعات و مقررات حاکم برای تاسیس چنین کارخانه هایی آشنایی کافی ندارند زیرا بیشتر این افراد داروسازها هستند که فقط در تولید محصولات دارویی تخصص دارند و یا افراد سرمایه داری می باشند که هیچ گونه اطلاع قبلی در احداث شرکت های دارویی نداشته اند. به همین دلیل است که به طور جدی به دریافت مشاوره از سوی کارشناسان نیازمند هستند. همه مقرراتی که صنایع دارویی و بهداشت کشور مشخص کرده است باید در راه اندازی چنین شرکت ها با در نظر گرفتن همه استانداردها رعایت گردد در غیر این صورت امکان اخذ مجوزهای لازم ممکن نخواهد بود.

 

طراحی کارخانه داروسازی

 

نحوه ساخت کارخانه داروسازی

قوانین حاکم بر رعایت دستورالعمل های ایمنی و اصول بهداشتی در طراحی خط تولید کارخانجات داروسازی از توجه بیشتری برخوردار است و همین امر نیز توانسته اقدامات راه اندازی شرکت های دارویی را با مشکلات بیشتری روبرو کند. بالاخره دارویی که قرار است در این شرکت ها تولید شود باید با رعایت های ویژه تولید و به دست کاربران برسد زیرا سهل انگاری در یک مورد جزئی می تواند به جان باختن افراد بیشماری منجر گردد. یک سری الزامات جهانی توسط صنایع دارویی برای سازندگان کارخانه های داروسازی ارائه می گردد که در مرحله اول احداث مورد توجه است و یک سری قوانین دیگر که در مرحله تولید دارو مورد توجه قرار می گیرد. تمام تجهیزاتی که در یک کارخانه تولید دارو مورد استفاده قرار می گیرد باید دارای کیفیت عالی باشد در غیر این صورت دقت و خطای تولید نیز به مراتب افزایش خواهد یافت. کارشناسان و داروسازهایی که در یک کارخانه در مرحله بعدی مشغول به کار خواهند بود نیز باید دارای مجوزهای مورد تایید باشند در غیر این صورت در راه اندازی کارخانه مشکلات مختلفی به وجود خواهد آمد.

 

هزینه ساخت کارخانه داروسازی

هزینه طراحی کارخانه داروسازی در مقایسه با هزینه های صرف شده برای احداث هر کارخانه دیگر با زمینه کاری متفاوت بسیار زیاد است و دلیل این امر نیز آن می باشد که باید نکات ایمنی بسیاری در این راه مد نظر قرار گیرد و از دستگاه های پیشرفته و مدرن برای تولید دارو استفاده گردد. یک کارشناس با تجربه با توجه به خط تولید دارویی که مد نظر می باشد، می تواند به راحتی برآوردی از هزینه های درخواستی را در اختیار شما قرار دهد.

اگر چه قرار است در تاسیس یک شرکت دارویی و تولید دارو هزینه زیادی را صرف کنید ولی ارزش آن را دارد زیرا در مراحل بعدی سود بسیار کلانی به دست خواهد آمد. کارشناسان ما با توجه به تجربه و تخصصی که به دست آورده اند می توانند به راحتی شما را در ساخت و طراحی شرکت داروسازی مورد نظر یاری دهد. هرگز بدون به دست آوردن مشاوره کامل در این زمینه هیچ گونه اقدامی را در جهت ساخت کارخانه داروسازی انجام ندهید زیرا با عدم رعایت موارد بسیار زیادی ممکن است به طور کامل سرمایه صرف شده را به باد دهید. پس کار را به کاردان بسپارید.

 

طراحی شرکت داروسازی

 

باید و نبایدهای طراحی کارخانه داروسازی

طراحی کارخانه داروسازی کار هر فردی نیست زیرا با توجه به نوع داروهایی که قرار است تولید شود شرایط ویژه ای در طراحی و ساخت چنین کارخانه هایی باید رعایت گردد. هر داروی سنتز شده و تولیدی نیازمند یک سری شرایط ترمودینامیکی ویژه ای است که عدم رعایت آن می تواند کیفیت دارو را از بین برده و تاثیرگذاری آن را کاهش دهد.

طراحی کارخانه داروسازی باید با توجه به شرایط موجود و نوع محصولات دارویی که قرار است در آن تولید شود، انجام شود. تجهیزاتی که برای چنین شرکت هایی قرار است خریداری گردد نیز باید همپوشانی کافی با تجهیزات لازم برای ساخت داروی مد نظر باشد. ساخت و سنتز یک دارو نیازمند حساسیت های بسیار زیادی است. اگر شرایط بهینه برای تولید فراهم نباشد می تواند آن را تولید و عرضه بازار کرد. در ساخت کارخانه تولید دارو باید همه این شرایط از قبل ارزیابی شده و سپس سرمایه گذاری انجام شود. رعایت نکردن حتی یک مورد جزئی و یا استانداردهای مربوط می تواند عامل اصلی در اخذ مجوزهای لازم برای راه اندازی شرکت داروی در نظر گرفته شود. اگر بتوانید موفق عمل کنید و از نیروهای کاربلد بهره مند شوید به زودی قادر به تولید داروهای بسیار نادر نیز خواهید بود. کشور ما امروزه به داشتن چنین شرکت هایی بسیار وابسته و نیازمند است.

امتیاز دهید :
نظرات کاربران
ارسال نظر
user
۲۵ دی ۱۳۹۹
نحوه طراحی ساخت کارخانه داروسازی چگونه است؟
user
اتاق تمیز ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
با سلام با تشکر از توجه شما، در این خصوص مقاله جدیدی تهیه و بارگذاری گردید که می توانید پاسخ خود را در مقاله صفر تا صد طرح توجیهی کارخانه داروسازی دریافت نمایید.
user
۲۵ دی ۱۳۹۹
بنام خدا وباسلام کلیات مطلب خوب بود ولی برای رسیدن به جزییات تاسیس و سرمابه گذاری یک کارخانه تولید محصولات نیمه جامد پرسش های زیادی مطرح است که بنده دارم چگونه میتوانم مشاوره دقیق و طرح توجیهی لازم و منبع تامین سرمابه لازم را بیابم لطقا راهنمایی فرمایید.در ضمن بنده داروسازی با هفت سال کار تحقیقی در پره فرمولاسیون داروها ی مربوطه هستم . باتشکر از توجه مبارک حمید مالک
user
اتاق تمیز ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
با سلام می توانید پاسخ خود را در مقاله صفر تا صد طرح توجیهی کارخانه داروسازی مطالعه فرمایید.
user
۲۰ آذر ۱۴۰۰
hello, Can you suggest a small production line needed to produce syrups, pills and ointments. Of course, the production line with the required dimensions and price ointment ۲۵۰ Kg/batch ,tablet ۵۰۰ Kg/batch and syrup ۵۰۰ Kg/batch : Please provide production line machines from preparation and formulation to primary and secondary packaging with length, width, height and price. hamidreza salehi.sedreh exir company,arak,iran
user
اتاق تمیز ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
با سلام بله حتماً شما می توانید با کارشناسان شرکت اندیشگران جامع صنعت ایرانیان در ارتباط باشید.